Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Άρθρο του Γενικού Γραμματέα Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων

Ο Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Λόης Λαμπριανίδης, αρθρογράφησε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ την Κυριακή 17-01-2016 για τον προσανατολισμό του νέου νόμου περί ιδιωτικών επενδύσεων. Το πλήρες κείμενο του άρθρου εδώ.

Συνένετευξη Γ. Σταθάκη στην REALNEWS 17-01-2016

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ, ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΚΟΥΡΗΣ

1.Τι διεκδικείτε στο θέμα των κόκκινων δανείων που εξαιρέθηκαν από το νόμο κ. υπουργέ; Ποια είναι η κόκκινη γραμμή σας;

Από τον νόμο για τη διαχείριση των μη-εξυπηρετούμενων δανείων τον Δεκέμβρη εξαιρέσαμε τις ευαίσθητες οικονομικά και κοινωνικά κατηγορίες δανείων ώστε να συζητηθούν σε επόμενο στάδιο της διαπραγμάτευσης. Στα πλαίσια των συζητήσεων για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης θα διεκδικήσουμε για κάθε επί μέρους κατηγορία δανείων ρυθμίσεις που να προστατεύουν τους δανειολήπτες από επιθετικές πρακτικές. Για τα δάνεια με υποθήκη πρώτη κατοικία θα διεκδικήσουμε εξαιρέσεις στο πνεύμα τον παρεμβάσεων που ήδη έχουν γίνει στο νόμο Κατσέλη. Για τα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αναζητούμε ένα νέο πλαίσιο για την αναδιάρθρωση τους τόσο μέσα από παρεμβάσεις στο νόμο Δένδια όσο και μέσα από νέα εργαλεία. Παράλληλα προχωράμε με το σύνολο της στρατηγικής μας στο ζήτημα αυτό μέσα από την δημιουργία ενός δικτύου με κέντρα ενημέρωσης δανειοληπτών, την δημιουργία της ανεξάρτητης αρχής αποτίμησης πίστωσης και πλούτου, την επιτάχυνση της εκδίκασης των υποθέσεων του νόμου Κατσέλη κ.α. Πύξιδα της πολιτικής μας αποτελεί η προσπάθεια να εξευρεθούν κοινωνικά δίκαιες λύσεις, πέρα από αυτή της αγοράς, που να αντιμετωπίζουν το υπαρκτό πρόβλημα των «κόκκινων δανείων» που αποτρέπει σήμερα το τραπεζικό σύστημα από το να επιστρέψει σε συνθήκες κανονικού δανεισμού.

2.Κατά κοινή ομολογία το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό περιλαμβάνει αβάσταχτες προβλέψεις ειδικά για κάποιες κατηγορίες ελευθέρων επαγγελματιών. Εκτιμάτε ότι υπάρχουν περιθώρια βελτιωτικών κινήσεων;

Στην συζήτηση για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος εμείς επιλέξουμε να μην περιοριστούμε μόνο στην εξοικονόμηση του 1,8 δις που διεκδικούσαν από εμάς οι δανειστές μας. Αντίθετα, προτιμήσαμε να προχωρήσουμε σε μια μονιμότερη μεταρρύθμιση που θα εξασφαλίζει την βιωσιμότητα και τον αναδιανεμητικό χαρακτήρα του όλου συστήματος. Προφανώς και σε αυτή την προσπάθεια υπάρχει χώρος και γίνονται προσπάθειες για βελτιώσεις και διορθωτικές κινήσεις. Ήδη στα πλαίσια της διαδικασίας διαβούλευσης που διεξάγουν οι εκπρόσωποι του αρμόδιου υπουργείου νομίζω ότι θα βρεθούν δίκαιες λύσεις για τα ζητήματα που αφορούν τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα «μπλοκάκια» με τρόπο τέτοιο ώστε οι εισφορές να αντιστοιχούν στο πραγματικό εισόδημα του κάθε ασφαλισμένου.

3.Αν οι δανειστές αμφισβητήσουν τη βιωσιμότητα του νομοσχεδίου της κυβέρνησης η «κόκκινη γραμμή» της μη μείωσης των συντάξεων μπορεί να απειλήσει την αξιολόγηση και το πρόγραμμα; Ή, κατά τη γνώμη σας, θα πρέπει να επέλθει ένας συμβιβασμός;

Το σχέδιο που προτείναμε δεν μειώνει τον βασικό κορμό των μικρών και μεσαίων κύριων και επικουρικών συντάξεων. Σε ορισμένες κατηγορίες πολύ αδύναμων κατηγοριών ασφαλισμένων, μάλιστα, προβλέπονται και οριακές αυξήσεις. Το σχέδιο της κυβέρνησης, παράλληλα, ενισχύει κάποιες από τις σημερινές πηγές εσόδων για την ενίσχυση των ασφαλιστικών ταμείων ενώ αναζητά μονιμότερες πηγές εσόδων. Προφανώς, όπως κάθε διαδικασία διαπραγμάτευσης, έτσι και στην περίπτωση του ασφαλιστικού, η τελική συμφωνία θα αποτυπώνει αμφίπλευρους συμβιβασμούς.

4.Οι βασικοί άξονες του νέου αναπτυξιακού νόμου που ετοιμάζετε ποιοι είναι κ. υπουργέ;

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος διαφοροποιείται από το παλαιότερο πλαίσιο για τις περιφερειακές κρατικές ενισχύσεις από τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά. Πρώτων, θα δώσει ισχυρά κίνητρα σε επενδύσεις με κλαδικά και γεωγραφικά κριτήρια. Σε αυτή την κατεύθυνση η έμφαση θα δίνεται στα επιχειρηματικά δίκτυα, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στην νεανική επιχειρηματικότητα και στην καινοτομία. Δεύτερον, ο νόμος θα εισάγει χρηματοδοτικά εργαλεία παράλληλα με τις παραδοσιακές επιδοτήσεις. Τρίτον, το νομικό πλαίσιο που θα υιοθετήσουμε θα είναι βαθιά αντιγραφειοκρατικό και θα απλοποιεί σε μεγάλο βαθμό τις διαδικασίες που απαιτούταν για τον εκάστοτε δικαιούχο από την ένταξη μέχρι την τελική ολοκλήρωση μιας επένδυσης. Τέλος, στις περιπτώσεις πολύ μεγάλων επενδύσεων ο νόμος θα εισάγει σταθερό φορολογικό καθεστώς 7 χρόνων όπως εξάλλου γίνεται και σε πλήθος άλλων ευρωπαϊκών οικονομιών.

5.Με φθηνό εργατικό δυναμικό όπως προβλέπει ουσιαστικά το Μνημόνιο;

Σε καμία περίπτωση. Εστιάζουμε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, αξιοποιώντας το μορφωμένο ανθρώπινο δυναμικό της και ενισχύοντας την εξωστρέφεια της οικονομίας σε δυναμικούς τομείς όπως τον αγροτοδιατροφικό σύμπλεγμα, την καινοτομία, την τεχνολογία, την ενέργεια, την χημική και φαρμακευτική βιομηχανία.

6.Και το φορολογικό σύστημα; Έχει τρελαθεί -και- ο επιχειρηματικός κόσμος στις αλλαγές…

Η αναγκαιότητα για την δημιουργία ενός σταθερού και μόνιμου φορολογικού συστήματος είναι προφανής για την ελληνική οικονομία. Η υλοποίηση αυτής της μεταρρύθμισης είναι στις δεσμεύσεις μας για το δεύτερο εξάμηνο του 2016.

7.Η αναπτυξιακή τράπεζα πότε θα λειτουργήσει; Και τι ακριβώς θα υπηρετεί;

Αυτές τις μέρες προχωράμε με τις διαδικασίες για την μετεξέλιξη του ΕΤΕΑΝ σε Αναπτυξιακό Ταμείο. Ο νέος φορέας θα είναι σε θέση να προβαίνει σε απευθείας χρηματοδοτήσεις, θα διαθέτει ευέλικτα νέα εργαλεία όπως οι μικροπιστώσεις, ενώ θα είναι κατάλληλα σχεδιασμένος ώστε να εξασφαλίζει την βέλτιστη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων για λογαριασμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μέριμνα μας είναι η κατά το δυνατόν γρηγορότερη έναρξη των δραστηριοτήτων του και στην πορεία θα εξετάσουμε και άλλες λειτουργίες που θα μπορούσε να επιτελέσει.

8.Ποιες άμεσες ξένες επενδύσεις αναμένεται κ. υπουργέ; Και πώς θα γίνουν; Μπορείτε να γίνεται λίγο συγκεκριμένος;

Ήδη το αμέσως προηγούμενο διάστημα πραγματοποιήθηκαν σημαντικές επενδύσεις στο τραπεζικό τομέα της χώρα μας. Παράλληλα, παραμένει αμείωτο το διεθνές ενδιαφέρον σε κλάδους στους οποίους υπάρχουν σταθερά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στην ελληνική οικονομία όπως ο τουρισμός. Από εκεί και πέρα, οριζόντια και σε όλους τους κλάδους, το ενδιαφέρον θα τονώνεται όσο η οικονομία θα ανακάμπτει και θα σταθεροποιείται.

9.Συμφωνείτε φαντάζομαι πως η χώρα χρειάζεται ένα επενδυτικό μπουμ. Μήπως, λόγω και των έκτακτων συνθηκών, η κυβέρνησή σας πρέπει να χρησιμοποιήσει και «έκτακτες πολιτικές», που υπερβαίνουν πάγιες θέσεις της αριστεράς; Ισχύει, π.χ., ότι «δεν πωλούνται τα ασημικά της οικογένειας»;

Κανείς δεν διαφωνεί για την έκταση της αποεπένδυσης στη χώρα μας μετά την καταστροφική 5ετία που προηγήθηκε. Από εκεί και πέρα, αν αναφέρεστε στο ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων η ελληνική κυβέρνηση, στα πλαίσια της συμφωνίας με τους εταίρους, έχει δεσμευτεί να ολοκληρώσει τις 9 υπό εξέλιξη ιδιωτικοποιήσεις που κληρονόμησε. Τις απόψεις μας, όμως, σχετικά την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας τις εκφράζει καλύτερα ο σχεδιασμός και η κατεύθυνση του νέου ταμείου που θα δημιουργηθεί στην θέση του ΤΑΙΠΕΔ. Ο νέος φορέας θα είναι προσανατολισμένος προς το να «χτίζει» τις αξίες των «ασημικών» της δημόσιας περιουσίας σε αντίθεση με την λογική της εκποίησης που κυριάρχησε στη χώρα μας για χρόνια.

10.Γιατί δεν υπογράφετε το ΣΔΙΤ Πελοποννήσου για τα στερεά απόβλητα όταν έχει γίνει διεθνής διαγωνισμός με θετικές εισηγήσεις του ΣτΕ και του Ελεγκτικού Συνεδρίου;

Στα τέλη του 2015 ολοκληρώθηκε το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) με βάση τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες για το 2020. Τα σχέδια για την δημιουργία μονάδων ΣΔΙΤ απορριμμάτων ελέγχονται κατά πόσο είναι συμβατά με το νέο ΕΣΔΑ. Κάποια προχωράνε, κάποια θα προχωρήσουνε και κάποια χρειάζεται να επανασχεδιαστούν. Δεν υπάρχει, ωστόσο, κανένα ιδεολογικό «κόλλημα» σε σχέση με τον ίδιο των θεσμό των Συμβάσεων Δημόσιο και Ιδιωτικού Τομέα πέρα από την μέριμνα η εκάστοτε σύμβαση να εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και το ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό κεκτημένο.

11.Ενώ μισθοί και συντάξεις έξι χρόνια περικόπτονται, η ακρίβεια στα προϊόντα ζει και βασιλεύει. Σας απασχολεί το θέμα; Έχετε κάποιο σχέδιο;

Οι επίσημες καταγραφές σε σχέση με το ύψος των τιμών αποτυπώνουν απουσία πληθωριστικών τάσεων στην ελληνική οικονομία πέρα από οριακές αυξομειώσεις. Φυσικά υπάρχουν μεμονωμένοι κλάδοι οι οποίοι χαρακτηρίζονται από ολιγοπωλιακές και μονοπωλιακές δομές στις οποίεςοι τιμές των προϊόντων παραμένουν δυσανάλογα ψηλά. Για την αντιμετώπιση ανάλογων παρεμβάσεων σχεδιάζουμε την λειτουργική και θεσμική αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική στις παρεμβάσεις της.

12.Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δείχνει να ανασυγκροτεί γοργά τη Νέα Δημοκρατία και πιθανότατα να τη διευρύνει. Πρώτον, συμφωνείτε με τις κατηγορίες που του απευθύνουν το καλημέρα σύντροφοί σας ότι είναι νεοφιλελεύθερος ή «θατσερικός»; Και δεύτερον, τι πρέπει να διορθώσετε ως κυβέρνηση;

Η Ν.Δ. σήμερα αντιμετωπίζει οξύτατα προβλήματα ταυτότητας και πολιτικής που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των εσωκομματικών εκλογών της. Ο κ. Μητσοτάκης εκλέχθηκε μέσα από τη στήριξη που έλαβε από εντελώς ετερόκλητες δυνάμεις εντός της δεξιάς παράταξης. Περιμένουμε να δούμε το στίγμα που θα δώσει με τις πρώτες κινήσεις και επιλογές του. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της τελευταίας υπουργικής του θητείας η επιδόσεις του στον απαραίτητο εξορθολογισμό της λειτουργίας του δημοσίου και στον περιορισμό των πελατειακών πρακτικών ήταν δυστυχώς αναιμικές πέρα από την διαρκή επίκληση των απολύσεων ως θεραπεία «δια πάσα νόσο».

13.Τη διεύρυνση της κυβερνητικής πλειοψηφίας υπό ποίες προϋποθέσεις την εξετάζετε; Ο νέος Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας δηλώνει πως αν αποτύχει ο Τσίπρας πρέπει να πάμε σε εκλογές. Συμφωνείτε; Και αντέχει η χώρα νέες κάλπες;

Νομίζω ότι αυτή η κουβέντα δεν έχει πολύ νόημα στην παρούσα φάση. Η κυβέρνηση θα προχωρήσει σταθερά στην ιδέα της απόλυτα βιώσιμης και σταθερής πλειοψηφίας. Στη διάρκεια του 2015 κερδίσαμε 3 εκλογικές αναμετρήσεις και αν χρειαστεί θα το ξαναπράξουμε. Νομίζω, όμως, ότι θα ήταν καλό για τη χώρα τα υπόλοιπα κόμματα να εγκαταλείψουν την επιμονή στην ιδέα της «αριστερής παρένθεσης» και να εστιάσουν στην άρθρωση ενός γόνιμου αντιπολιτευτικού λόγου.

16.Ενόψει του Συνεδρίου σας ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να πραγματοποιήσει άνοιγμα στην κεντροαριστερά και να απευθύνει προσκλητήριο επιστροφής στελεχών;

Ο πλουραλισμός των απόψεων ήταν πάντα στο DNA του ΣΥΡΙΖΑ και κάθε συνεδριακή διαδικασία είναι μια ευκαιρία για να εκφραστεί αυτό το χαρακτηριστικό του κόμματος μας. Τη χρονιά που μας πέρασε η κυβέρνηση έδωσε μια τεράστια μάχη σε διεθνές επίπεδο και «λέρωσε τα χέρια της» με την άσκηση της διακυβέρνησης σε δύσκολες συνθήκες. Είναι λογικό πολύ από τους συντρόφους μας να απομακρύνθηκαν από την εμπειρία αυτή ή να εξέφρασαν έναν προβληματισμό στις στιγμές των απολύτως απαραίτητων συμβιβασμών. Το συνέδριο, όμως, θα είναι μια ευκαιρία πρώτης τάξεως να μιλήσουμε για αυτή την εμπειρία, να ξαναβρεθούμε με συντρόφους που απομακρύνθηκαν και να διαμορφώσουμε συλλογικά τα επόμενα βήματά μας.

Συνέντευξη Γ. Σταθάκη στο Κόκκινο για τα δάνεια

Εξειδικευμένα ΚΕΠ για δανειολήπτες - Τι είπε ο Γ.Σταθάκης για τα «κόκκινα δάνεια» μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Προ των πυλών είναι οι υπουργικές αποφάσεις που θα καθορίζουν τα νέα εργαλεία που θα παρέχει το Δημόσιο σε δανειολήπτες, προκειμένου να ρυθμίσουν τις οφειλές προς τράπεζες προστατεύοντας την κύρια κατοικία τους. Ο υπουργός Οικονομίας μίλησε στην «Οικονομία Στο Κόκκινο» και τον Στάθη Σχινά για τις επόμενες κινήσεις του οικονομικού επιτελείου στα «κόκκινα δάνεια».  Για ολόκληρη τη συνέντευξη παρακαλούμε κλικ εδώ.

Συνέντευξη Γ. Σταθάκη στην ΑΥΓΗ

Γιώργος Σταθάκης στην "Α": Κλειδί της ανάκαμψης η γνώση και η εξωστρέφεια

Συνέντευξη στον Γιάννη Αγουρίδη

Η "νέα οικονομία" αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την ανάκαμψη και θα βασιστεί στο υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό που έχει η Ελλάδα, την καινοτομία και την εξωστρέφεια, σύμφωνα με το αναπτυξιακό σχέδιο που περιγράφει στην "Αυγή" της Κυριακής ο Γιώργος Σταθάκης. Ο υπουργός Οικονομίας προαναγγέλλει επίσης επταετές σταθερό φορολογικό πλαίσιο για την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων, ενώ για το 2016 αναμένει "την ολοκλήρωση του πρώτου μεγάλου κύκλου της συμφωνίας, δηλαδή του 70% περίπου του προγράμματος, και την επιστροφή της οικονομίας σε θετικό πρόσημο. Θα είναι η χρονιά που θα φανούν η φυσιογνωμία, η δυνατότητα και η ικανότητα της κυβέρνησης να κάνει τις βαθιές τομές που θέλει ο τόπος". Για το πλήρες κείμενο της συνέντευξης κλικ εδώ.

 

Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη στην Ισπανική εφημερίδα ElMundo

Ερώτηση: Τον Ιούλιο μετά τον περιορισμό κίνησης κεφαλαίων, διαβεβαιώσατε [τους Έλληνες] ότι οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων θα διαρκούσαν μέχρι το Σεπτέμβριο. Έχουν χαλαρώσει λίγο αλλά συνεχίζουν. Θα τελειώσουν το 2016;

Απάντηση: Οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων έχουν χαλαρώσει κατά πολύ.Προφανώς η κατάργησή τους είναι κάτι το οποίο δε γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Από την πρώτη στιγμή της επιβολής τους προχωρήσαμε στην αξιολόγηση και στη χαλάρωσή αυτών των περιορισμών ανάλογα με τις ανάγκες των πολιτών και των επιχειρήσεων. Τα σημαντικά βήματα τα οποία εκκρεμούν για την ολική άρση των περιορισμών περνούν από την ολοκλήρωση της προστασίας των κεφαλαίων των τραπεζών και την επιτυχή αξιολόγηση της εφαρμογής του νέου προγράμματος. Συνεπώς πιστεύω ότι οι περιορισμοί θα τελειώσουν πριν από το καλοκαίρι.

Ερώτηση: Ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε δύο από τους βουλευτές του γιατί δεν συμφωνούσαν με ορισμένα από τα μέτρα τα οποία συμπεριλαμβάνονταν στο πακέτο των μεταρρυθμίσεων. Συμφωνείτε με το ότι τα μέλη της Κυβέρνησης τα οποία δεν είναι υπέρ του προγράμματος διάσωσης πρέπει να παραιτηθούν;

Απάντηση: Οι τελευταίες εκλογές τον Σεπτέμβριο, υπό ένα νέο μνημόνιο, δεν έχουν καμία σχέση με αυτές τις οποίες ζήσαμε τον Ιανουάριο. Φυσικά το ίδιο συμβαίνει και με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, η πλειοψηφία αυτών ήταν στο κοινοβούλιο προηγουμένως και έδειξαν τη στήριξή τους στη συμφωνία. Θα ήταν παράδοξο εάν ξαφνικά δεν την αποδέχονταν. Δεν είναι κάτι νέο για αυτούς και στην αρχή δεν το αρνήθηκαν. Την ευθύνη δεν την έχει η Κυβερνητική ομάδα αλλά το ίδιο το άτομο.

Ερώτηση: Η τελευταία συμφωνία με τους πιστωτές της χώρας θα είναι η πιο σκληρή για την Ελλάδα;

Απάντηση: Το αντίθετο, πιστεύω ότι ειδικά αυτή η συμφωνία παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με την προηγούμενη. Στα επόμενα πέντε χρόνια η δημοσιονομική προσαρμογή θα χαλαρώσει κατά 20 δις ευρώ, σχεδόν το ίδιο ποσό το οποίο θα λάβει η ελληνική οικονομία από την ΕΕ κατά την περίοδο 2014-2020.

 

Ερώτηση: Πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του λαού;

Απάντηση: Θεωρώ ότι δεν είμαι ο κατάλληλος προκειμένου να μιλήσω για το θέμα αυτό όταν η Κυβέρνηση ουσιαστικά μόλις επανεκλέγη. Αυτή το ερώτημα θα μπορούσε να υπάρχει τον Ιούλιο μετά τη συμφωνία. Γι’ αυτό και προχωρήσαμε με τις εκλογές. Θυμίζω ότι κερδίσαμε με ένα ποσοστό πολύ παρόμοιο με αυτό που επετεύχθη τον Ιανουάριο παρά τη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ. Συνεπώς, για τι είδους απώλεια εμπιστοσύνης μιλάτε;

Ερώτηση: Η ελληνική οικονομία θα ‘ξεφύγει’ πραγματικά από την κρίση υπό την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ όπως υπόσχεται ο Αλέξης Τσίπρας; Πώς θα το κάνετε αυτό;

Απάντηση: Η ελληνική οικονομία δείχνει σημάδια ανάπτυξης. Το καλοκαίρι γινόταν λόγος για μια ύφεση 2,5% για το 2015. Η ύφεση του ΑΕΠ θα είναι μικρότερη από το 1% και δεν αποκλείω και κάποια καλύτερη απόδοση. Στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2016 η οικονομία θα αρχίσει να αναπτύσσεται. Επιπλέον, θα εξαφανιστούν οι περιορισμοί στις κινήσεις κεφαλαίων. Θα ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών και θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε στις αγορές. Το θέμα της κρίσης εντός ολίγου θα αποτελεί παρελθόν παρότι με ανησυχούν οι κοινωνικές επιπτώσεις της κρίσης, τα υψηλά επίπεδα της φτώχειας και της ανεργίας ή η δυσκολία αρκετών οικογενειών προκειμένου να θερμάνουν τα σπίτια τους… Αυτές είναι οι πιο βαθιές πληγές της κρίσης και θα αργήσουν να γιατρευθούν.

 

Ερώτηση: Πιστεύετε ότι το αποτέλεσμα των ελληνικών εκλογών θα επηρεάσει τις ισπανικές εκλογές στις 20 Δεκεμβρίου; Τι θα λέγατε στους Ισπανούς ψηφοφόρους;

Απάντηση: Πιστεύω ότι οι Ισπανοί ψηφοφόροι έχουν την ανάγκη μιας αλλαγής. Όπως και στην Πορτογαλία ομοίως και αυτοί χρειάζονται μια αλλαγή. Εκεί εκφράστηκαν δείχνοντας την άρνησή τους στις κάλπες και φέρνοντας στη χώρα τους μια κυβέρνηση Αριστεράς. Η εξέλιξη μιας χώρας επηρεάζει τη σκέψη και τη δράση των γειτονικών χωρών. Είμαι σίγουρος ότι το καλοκαίρι η Ελληνική Κυβέρνηση φαινόταν εγκλωβισμένη και αυτό θα μπορούσε να έχει επηρεάσει αρνητικά τη σχέση της με άλλες χώρες. Εκείνοι οι οποίοι μας ψήφισαν τον Ιανουάριο το έκαναν εκ νέου τον Σεπτέμβριο παρά τις διαπραγματεύσεις, τον περιορισμό στην κίνηση των κεφαλαίων και τη διαίρεση του κόμματος. Αυτό σημαίνει ότι οι ψηφοφόροι μάς είδαν ότι σε όλο αυτό το διάστημα μπορέσαμε να αλλάξουμε αυτό που οι πολιτικές δυνάμεις του παρελθόντος έφεραν στη χώρα.

Συνέντευξη Σταθάκη στο Κόκκινο για τα κόκκινα δάνεια.

Ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, μιλά στο Κόκκινο, στον Κώστα Αρβανίτη και τον Στάθη Σχινά, για την συμφωνία κυβέρνησης - δανειστών για τα κόκκινα δάνεια.(Κλικ εδώ για να δείτε την συνέντευξη).

Συνέντευξη Σταθάκη στην ΕΡΤ

Ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ για τη συμφωνία τονίζοντας ότι το 60% των δανειοληπτών μπορεί να προστατευθεί.(Κλικ εδώ για να δείτε την συνέντευξη).

 

Κοινή Συνέντευξη Τύπου Υπουργών Σταθάκη - Τσακαλώτου

tsakalwtos-kai-stathakisΒασικά σημεία από τη συνέντευξη Τύπου Σταθάκη-Τσακαλώτου. (Για απομαγνητοφωνημένα πρακτικά κλικ εδώ).

  • Μετά τη συμφωνία με τους εκπροσώπους των πιστωτών, που επιβεβαιώθηκε στο EWGσήμερα το πρωί, θα προχωρήσουμε σε νομοθετική παρέμβαση. Ο νόμος θα έχει ψηφιστεί μέχρι το βράδυ της Πέμπτης, την Παρασκευή θα συνεδριάσει εκ νέου το EWGγια να επικυρώσει ότι εκπληρώθηκαν τα προαπαιτούμενα της α’ ομάδας.
  • Θα ακολουθήσει άμεσα η εκταμίευση των 2 δισ. ευρώ, ενώ η κεφαλαιακή θωράκιση των τραπεζών θα προχωρήσει αφού κλείσουν τα βιβλία προσφορών για τις αυξήσεις κεφαλαίου.
  • Θα ολοκληρώσουμε έτσι εγκαίρως το πρώτο βήμα του σχεδιασμού, την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Στη συνέχεια, με την εκπλήρωση της β’ ομάδας προαπαιτούμενων θα ανοίξει ο δρόμος να ολοκληρωθεί το δεύτερο βήμα, δηλαδή η πρώτη αξιολόγηση. Αμέσως μετά όλοι έχουν δεσμευτεί ότι θα ανοίξει η συζήτηση για το χρέος.

Κόκκινα δάνεια.

  • Η διαπραγμάτευση αφορούσε τις προϋποθέσεις ένταξης στο Νόμο Κατσέλη, καθώς η κυβέρνηση Σαμαρά (όπως αποκάλυψε ο Επίτροπος, Γ. Κατάινεν σε ερώτηση του ευρωβουλευτή, Δ. Παπαδημουλη τον Οκτώβριο του 2014) είχε δεσμευτεί να απελευθερώσει πλήρως του πλειστηριασμούς και να παραχωρήσει τα «κόκκινα δάνεια» σε distressfunds.
  • Βάση της συμφωνίας που πετύχαμε, όσοι είναι ενταγμένοι στο παλαιό καθεστώς του Νόμου δεν επηρεάζονται. Γι’ αυτούς συνεχίζουν να ισχύουν οι παλιοί κανόνες, οι οποίοι επίσης θα ισχύσουν για όσους υποβάλλουν ένταξη υπαγωγής μέχρι το τέλος του έτους.
  • Από 1/1/2016 και για 3 χρόνια θα ισχύσει το νέο καθεστώς ένταξης και λειτουργίας του Νόμου, που εκτιμάται ότι πλέον θα προστατεύει περίπου το 60% των δανειοληπτών, διακρίνοντας δύο κατηγορίες.
    • Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται όσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.639 ευρώ (άγαμος: 8.180 ευρώ, ζευγάρι: 13.917 ευρώ και κάθε παιδί 3.361 ευρώ) –περίπου ένας στους τέσσερις δανειολήπτες.
    • Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσονται όσοι έχουν οικογενειακό εισόδημα μέχρι 35.086 ευρώ (άγαμος: 13.906 ευρώ, ζευγάρι: 23.659 ευρώ και κάθε παιδί: 5.714  ευρώ).
  • Για όσους υπαχθούν στο Νόμο η αξία του δανείου θα αναπροσαρμόζεται, στο επίπεδο της αξίας που θα ορίζει εκτιμητής, βάση του ποσού που θα προέκυπτε αν το δάνειο εκποιούταν σε πλειστηριασμό. Ως αποτέλεσμα θα αναπροσαρμόζεται και η δόση εξυπηρέτησης της οφειλής, λαμβάνοντας υπόψη και το εισόδημα του δανειολήπτη.
    • Για όσους ανήκουν στην πρώτη κατηγορία, τη διαφορά μεταξύ της δόσης που μπορούν να καταβάλλουν και της μειωμένης δόσης που πρέπει να καταβάλουν, θα την καλύπτει το κράτος (το κόστος εκτιμάται ότι το 2016 δεν θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ).
    • Για όσους ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία, εφόσον δεν μπορούν να εξυπηρετούν ομαλά την οφειλή τους ή εφόσον εκπίπτουν των ρυθμίσεων του Νόμου Κατσέλη (για όσους έχουν ήδη ενταχθεί), θα ακολουθούνται οι πρακτικές του ανανεωμένου Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών. Οι τράπεζες θα είναι υποχρεωμένες να διευκολύνουν δανειολήπτες που είναι καλοπληρωτές, έχουν αποπληρώσει μεγάλο μέρος του δανείου τους και έχουν θετικές εισοδηματικές προοπτικές.
  • Πέραν του εισοδηματικού κριτηρίου, η υπαγωγή στο Νόμο προϋποθέτει και την κάλυψη ενός κριτηρίου για την αντικειμενική αξία της κατοικίας (να μην υπερβαίνει τα 170.000 ευρώ για την κατηγορία των περισσότερο ευάλωτων και τα 230.000 ευρώ για τη δεύτερη κατηγορία).
  • Με το παραπάνω σχήμα, το κόστος που προκύπτει από τα «κόκκινα δάνεια» επωμίζονται τρία μέρη: Το κράτος, οι τράπεζες και οι δανειολήπτες που έχουν την οικονομική δυνατότητα να συμβάλλουν.
    • Η αρχική πρόταση των δανειστών προέβλεπε κάλυψη μόλις του 16% των δανειοληπτών. Δεν θα ισχύσει, επίσης, η απαίτηση να μην ξεπερνά τις 100.000 ευρώ το συνολικό χρέος του δανειολήπτη που θέλει να ενταχθεί στο Νόμο.

Ισοδύναμα για ΦΠΑ στην εκπαίδευση.

  • Το μεγαλύτερο μέρος θα καλυφθεί από την αύξηση της φορολογίας στον τζόγο.
    • Προκύπτει ένα κενό 100 εκατ. ευρώ, για την κάλυψη του οποίου υπάρχουν 2-3 προτάσεις. Μεταξύ αυτών είναι μια μικρή φορολογική επιβάρυνση στο κρασί (π.χ. 0,3 ευρώ / φυάλη).

Εκατό δόσεις.

  • Οι πιστωτές επέμεναν, προκειμένου να ενισχυθεί η κουλτούρα έγκυρης πληρωμής, να αποβάλλεται από τη ρύθμιση των 100 δόσεων όποιος είναι ασυνεπής έστω και για μια μέρα σε κάποια άλλη πληρωμή φόρου (ΕΝΦΙΑ, φόρο εισοδήματος κλπ).
  • Καταφέραμε να υποχωρήσουν από αυτή την αξίωση, επισημαίνοντας ότι οι οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα δεν επιτρέπουν μια τόσο αυστηρή ρύθμιση.
  • Θα διατηρηθεί, λοιπόν, η περίοδος χάριτος των 30 ημερών και όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, σταδιακά αυτή θα περιοριστεί.
  • Οι πιστωτές επέμεναν, επίσης, όποιος έχει ενταχθεί σε ρύθμιση 100 δόσεων να μην μπορεί να υπαχθεί σε άλλη ευνοϊκή ρύθμιση. Τελικά τους πείσαμε αυτό να μην ισχύει, εφόσον ο φορολογούμενος έχει εγκαίρως προειδοποιήσει τις Αρχές για αδυναμία πληρωμής.



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn