Μελέτες Χρηματοδοτηθήσες από ΕΣΠΑ

sg-mindev-banner

new-espa-logo

progamma eidikou skopou aigaiou

equi fund

infogov

logo aepp

epixeirimatika parka

Συνάντηση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με το νέο Πρέσβη της Μολδαβίας

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου συναντήθηκε σήμερα με τον νέο Πρέσβη της Μολδαβίας στην Ελλάδα, AnatolVangheli.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης καθηκόντων του νέου Μολδαβού Πρέσβη στη χώρα μας, οι δύο πλευρές, αφού αναφέρθηκαν στους παραδοσιακά στενούς δεσμούς των δύο χωρών, επεσήμαναν την ανάγκη για περαιτέρω ενδυνάμωση και διεύρυνση των οικονομικών και εμπορικών τους συναλλαγών.

Επίσης, οι δύο πλευρές συζήτησαν τις προοπτικές ανάπτυξης πρωτοβουλιών μέσω του Οργανισμού EnterpriseGreece και επιχειρηματικών αποστολών για μεγαλύτερη σύσφιξη των διμερών σχέσεων.

Από το Γραφείο Τύπου

Συναντήσεις του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου, χθες Πέμπτη 24 Αυγούστου, πραγματοποίησε διαδοχικές συναντήσεις με τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Τράπεζας Eurobank, κ. Νικόλαο Καραμούζη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εθνικής Τράπεζας, κ. Λεωνίδα Φραγκιαδάκη.

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων υπήρξε ανταλλαγή απόψεων σε σχέση με την ίδρυση της Εθνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Από το Γραφείο Τύπου

Συνέντευξη Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στέργιου Πιτσιόρλα στην εφημερίδα ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ και το δημοσιογράφο Φοίβο Κλαυδιανό

Σε ποιους τομείς αναμένετε το μεγάλο κύμα επενδύσεων στο οποίο συχνά αναφέρονται κυβερνητικά στελέχη;

Απάντηση: Σε τουρισμό, ενέργεια, μεταφορές, αγροτοδιατροφή, ορυκτό πλούτο, υγεία, παραγωγή φαρμάκων, νέες τεχνολογίες, ναυπηγοεπισκευή και πολλές μορφές βιομηχανικής παραγωγής. Σε όλους, σχεδόν, τους τομείς υπάρχουν σήμερα δυνατότητες.

Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτές τις δυνατότητες. Και εδώ βρίσκεται η αφετηρία της μεγάλης πολιτικής και ιδεολογικής συζήτησης που πρέπει να ανοίξει με πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Η αντιπολίτευση θέλει να μας καθηλώσει στο πρώτο εξάμηνο του 2015. Εμείς πρέπει να ανοίξουμε την συζήτηση για το «αύριο» της ελληνικής κοινωνίας και να γυρίσουμε την πλάτη στα φαντάσματα του παρελθόντος χαρίζοντάς τα στους κυνηγούς φαντασμάτων. Περισσότερα κλικ εδώ.

ΝΕΟ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ "ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ" – ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 6.000 ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, και ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, ξεκινά την επόμενη εβδομάδα η ενεργοποίηση του δεύτερου ενδιάμεσου προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον». Οι νέοι εθνικοί πόροι που θα διατεθούν για το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανέρχονται σε περίπου 61 εκατ. ευρώ και θα διασφαλίσουν τη χρηματοδότηση περισσότερων από 6.000 ωφελούμενων.

Στόχος του νέου προγράμματος - «γέφυρα» είναι η κάλυψη επιπλέον αιτήσεων από αυτές που είχαν υποβληθεί το 2014 στο «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον», αλλά δεν μπόρεσαν να εξυπηρετηθούν λόγω της ανεπάρκειας τότε των σχετικών κονδυλίων. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο ενδιάμεσο πρόγραμμα, που υλοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2016, με την εξασφάλιση 75 εκατ. ευρώ κάλυψε πάνω από 8.500 ωφελούμενους. Έτσι, με συντονισμένες προσπάθειες της κυβέρνησης, τα δύο ενδιάμεσα προγράμματα ενισχύουν συνολικά περίπου 15.000 νοικοκυριά.

Η απόφαση αυτή συμβάλλει στην αναθέρμανση όλων των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον κατασκευαστικό κλάδο, στην υλοποίηση των στόχων της χώρας για τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών ρύπων και στη μείωση του ενεργειακού κόστους για χιλιάδες πολίτες, με έμφαση στα χαμηλότερα εισοδήματα.

Από το Γραφείο Τύπου

13 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ σε Λακωνία, Μεσσηνία και Αρκαδία για αποκατάσταση ζημιών από πλημμύρες

Με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξη Χαρίτση, ενισχύεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου με 13 εκατ. ευρώ, για έργα αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα τα οποία έπληξαν την περιοχή, το προηγούμενο διάστημα.

Ειδικότερα, θα διατεθούν, 5 εκατ. ευρώ στην Αρκαδία, 4 εκατ. ευρώ στη Λακωνία και 4 εκατ. ευρώ στη Μεσσηνία.

Τα έργα αφορούν κυρίως, επισκευές δημόσιων υποδομών (γέφυρες κλπ), του επαρχιακού - αγροτικού οδικού δικτύου και του αρδευτικού - αποστραγγιστικού δικτύου (αντλιοστάσια, φράγματα, ρέματα), που υπέστησαν σημαντικές ζημιές από τις καταστροφικές πλημμύρες στους νομούς Μεσσηνίας, Αρκαδίας και Λακωνίας.

Οι πόροι προέρχονται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και διατίθενται προκειμένου να επανέλθει η κανονικότητα των παραγωγικών και ιδιαίτερα των αγροτικών δραστηριοτήτων στις πληγείσες περιοχές και να βελτιωθεί η καθημερινότητα των πολιτών.

Η χρηματοδότηση αποτελεί μέρος του συνολικότερου σχεδιασμού της Κυβέρνησης για την στήριξη των περιοχών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές αλλά και της αποφασιστικότητας του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης που βρίσκεται σε συνεχή διαβούλευση με τους τοπικούς παραγωγικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς για την άμεση υλοποίηση των επειγουσών και αναγκαίων παρεμβάσεων.

Από το Γραφείο Τύπου

Επένδυση 408 εκατομμυρίων ευρώ εντάχθηκε στη διαδικασία των στρατηγικών επενδύσεων

Η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) που συνεδρίασε σήμερα υπό την προεδρία του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Δημήτρη Παπαδημητρίου, ενέκρινε ομόφωνα κατόπιν αξιολόγησης και εισηγήσεως από την EnterpriseGreece, την ένταξη στη διαδικασία των στρατηγικών επενδύσεων μίας άμεσης ξένης επένδυσης ύψους 408 εκατομμυρίων ευρώ στον τομέα του τουρισμού.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη δημιουργία και λειτουργία σύνθετων τουριστικών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνουν ξενοδοχειακά συγκροτήματα, συνεδριακό κέντρο, μαρίνα, spa, αθλητικές εγκαταστάσεις, εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα, καθώς και τη δημιουργία παραθεριστικής κατοικίας στο Δήμο Αγίου Νικολάου στην Κρήτη. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 408,49 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 50,4 εκατ. αφορούν στην αγορά γης και έχουν καταβληθεί, ενώ τα υπόλοιπα 358,09 αφορούν το κόστος κατασκευής και δημιουργίας υποδομών.

Το επενδυτικό αυτό έργο προβλέπεται να επιφέρει μια σειρά από άμεσες και έμμεσες, θετικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, τόσο σε εθνικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο. Αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικό αριθμό θέσεων απασχόλησης κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ενώ κατά τη φάση λειτουργίας του, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει τουλάχιστον 763 νέες θέσεις εργασίας 8μηνης απασχόλησης.

Παράλληλα, ο επενδυτής έχει δεσμευθεί να παράσχει ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική και ευρύτερη περιοχή, όπως χορηγίες σε κοινωφελείς υποδομές, υποτροφίες και πρακτική εκπαίδευση νέων της τοπικής κοινωνίας, καθώς και αξιοποίηση υπηρεσιών και προμήθεια προϊόντων τοπικών επιχειρήσεων στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

Από το Γραφείο Τύπου

Στοιχεία για την πρώτη μέρα λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων

Κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων, καταγράφηκαν τα παρακάτω στοιχεία:

  • Ο διαδικτυακός τόπος της Ειδικής Γραμματείας Ιδιωτικού Χρέους () δέχτηκε 2,4 εκατομμύρια «χτυπήματα» (hits), γεγονός που εξηγεί την καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων στην πρόσβαση, που καταγράφηκε κάποιες στιγμές
  • Υπήρξαν 46.357 διαφορετικοί επισκέπτες, εκ των οποίων:
    • πάνω από 21.000 διαφορετικοί επισκέπτες μελέτησαν τις σελίδες που αφορούν τις ευεργετικές διατάξεις του Νόμου Σταθάκη για τα φυσικά πρόσωπα
    • πάνω από 25.000 διαφορετικοί επισκέπτες μελέτησαν τις σελίδες που αφορούν στο θεσμικό πλαίσιο και τις λύσεις του Εξωδικαστικού Μηχανισμού
    • (σημειώνεται ότι υπάρχει και εναλλακτική είσοδος μέσω του διαδικτυακού τόπο της ΓΓΠΣ)
    • 310 δεν πληρούν τα κριτήρια του Νόμου και απορρίφτηκαν
    • 150 πληρούν τα κριτήρια του Νόμου και προχώρησαν στη συμπλήρωση της αίτησης, επισυνάπτοντας τουλάχιστον ένα αρχείο.
  • Από τους 46.000 επισκέπτες:
    • προήλθαν από τον Πειραιά
    • 500 από καθεμία από τις πόλεις: Πάτρα, Κόρινθος, Ηράκλειο, Χανιά, Λάρισα, Κοζάνη
  • Η μέγιστη επισκεψιμότητα της πλατφόρμας έφτασε σε 2.500 ταυτόχρονες συνδέσεις
  • Μέχρι στιγμής δεν προέκυψε κανένα τεχνικό πρόβλημα (bug) στην πλατφόρμα.

Συνάντηση με τον νέο Πρέσβη της Βραζιλίας στην Ελλάδα, Σεζάριο Μελαντόνιο Νέτο

Με το νέο Πρέσβη της Βραζιλίας στην Ελλάδα, Σεζάριο Μελαντόνιο Νέτο, συναντήθηκε σήμερα ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις στη Βραζιλία, καθώς και το αίτημα για υποστήριξη της Ελλάδας στην υποψηφιότητα της Βραζιλίας ως μέλος του ΟΟΣΑ.

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, ανέφερε ότι πρέπει να εξεταστούν οι δυνατότητες για περαιτέρω εμβάθυνση των εμπορικών σχέσεων ειδικότερα στον τομέα των εξαγωγών, ενώ τόνισε ότι ανάπτυξη πρωτοβουλιών μέσω επιχειρηματικών αποστολών είναι ένα πολύ θετικό βήμα για μεγαλύτερη σύσφιξη των διμερών σχέσεων.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι δύο πλευρές συζήτησαν το θέμα συνεργασίας της Εθνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας με την Αναπτυξιακή Τράπεζα BNDES, όπου συμφώνησαν για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και σε αυτόν τον κοινό τομέα ενδιαφέροντος.

Από το Γραφείο Τύπου

Συνάντηση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με τον νέο Γερμανό Πρέσβη Γενς Πλέτνερ

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου συνάντησε σήμερα το πρωί, τον νέο Πρέσβη της Γερμανίας στην Ελλάδα, Γενς Πλέτνερ.

Σκοπός της συνάντησης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ανάληψης των καθηκόντων του Γερμανού Πρέσβη στη χώρα μας, ήταν η ενδυνάμωση της συνεργασίας των δύο χωρών και η επιβεβαίωση προθέσεων για τη διεύρυνση των διμερών επενδυτικών δραστηριοτήτων.

Ο Υπουργός Οικονομίας ενημέρωσε τον κ. Πλέτνερ για την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, η οποία όπως χαρακτηριστικά είπε, «ανακάμπτει από μια δύσκολη περίοδο και με τον ελληνικό λαό να έχει κάνει πολλές θυσίες».

Ο κ. Παπαδημητρίου ανέπτυξε τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για την ενίσχυση της ανάπτυξης της χώρας και την προσέλκυση επενδύσεων, όπως την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδοτήσεων, τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, αλλά και το νόμο Fast-trackπου παρέχει διαφάνεια και ασφάλεια για τις στρατηγικές επενδύσεις προσφέροντας ένα ενδελεχή έλεγχο για την πορεία της αδειοδότησης σε κάθε στάδιο.

Επιπλέον, γνωστοποίησε στον Γερμανό Πρέσβη την προτεραιότητα που δίνει η κυβέρνηση στη δημιουργία Εθνικής Αναπτυξιακής Τράπεζα, η οποία θα συντονίζει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων και θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει μέσα στον επόμενο χρόνο, όπως και τη συνεργασία του Υπουργείου με την Αναπτυξιακή Τράπεζα KfW για αυτόν το σκοπό.

Στο ίδιο πλαίσιο, αναφέρθηκε στην νέα Αναπτυξιακή Στρατηγική που εκπονείται από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και βασίζεται στη δημιουργία καινοτόμων επιχειρήσεων που παράγουν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας και απασχολούν υψηλής εξειδίκευσης ανθρώπινο δυναμικό.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τις δύο πλευρές να επιβεβαιώνουν τη συνέχιση της εποικοδομητικής συνεργασίας των δύο χωρών.

Από το Γραφείο Τύπου

Σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου, ενεργοποίησε, σήμερα το πρωί, την ηλεκτρονική πλατφόρμα μέσω της οποίας λειτουργεί ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων.

«Εκπληρώνεται σήμερα η δέσμευσή μας να ενεργοποιηθεί ο Μηχανισμός, εντός τριμήνου από την ψήφιση του Νόμου, παρά τις κριτικές και αρνητικές προβλέψεις που είχα εκδηλωθεί κατά την ψήφισή του», δήλωσε ο Υπουργός και προσέθεσε ότι πρόκειται για «μια πλατφόρμα που θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος των κόκκινων δανείων, καθώς και των ανείσπρακτων χρεών του Δημοσίου και των Ασφαλιστικών Ταμείων».

Ήδη από τα πρώτα λεπτά λειτουργίας εκατοντάδες ενδιαφερόμενοι οφειλέτες εισήλθαν στην πλατφόρμα, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω των διαδικτυακών τόπων είτε της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (www.keyd.gov.gr), είτε της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (www.gsis.gr).

Από το Γραφείο Τύπου

Απολογιστικό δελτίο ελέγχων διμήνου ΣΥΚΑΠ και Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Αθηναίων

Περισσότερους από εξακόσιους (600) ελέγχους για παράνομη διακίνηση προϊόντων διενήργησαν το τελευταίο δίμηνο μικτά κλιμάκια του Συντονιστικού Κέντρου Αντιμετώπισης Παραεμπορίου (ΣΥ.Κ.Α.Π.) και της Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Αθηναίων, κατά τους οποίους κατασχέθηκαν 2,7 τόνοι οπωροκηπευτικών προϊόντων και περισσότερα από 3.000 προϊόντα παραεμπορίου. 

Από τις 19 Μαΐου έως τις 22 Ιουλίου 2017, σε εκτέλεση του Στρατηγικού Σχεδίου 2017, κλιμάκια που αποτελούνταν από υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Αθηναίων, αστυνομικούς του Τμήματος Παραεμπορίου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αθηνών και ελεγκτές των υπηρεσιών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, πραγματοποίησαν ελέγχους εντός των ορίων του δήμου Αθηναίων. Πιο συγκεκριμένα:

v  Διακόσιοι ογδόντα (280) έλεγχοι για υπαίθριο εμπόριο άνευ αδείας, έλλειψη νόμιμων παραστατικών, σε παράνομους οπωροπώλες και πάσης φύσεως παραεμπόριο εκτός καταστήματος

v  Τριακόσιοι είκοσι (320) έλεγχοι σε παραγωγούς και εμπόρους για άδειες, ανασφάλιστους εργαζομένους, ιχνηλασιμότητας προϊόντων, έλλειψη νόμιμων παραστατικών και ελληνοποιήσεις προϊόντων στις Λαϊκές Αγορές.

Από τους παραπάνω ελέγχους επιβλήθηκαν είκοσι οχτώ (28) πρόστιμα ύψους 16.350 ευρώ και κατασχέθηκαν 2.722 κιλά φρούτα και οπωροκηπευτικά προϊόντα και 3.089 προϊόντα παραεμπορίου (ρούχα, είδη οικιακής χρήσης, μικροαντικείμενα κ.α.)

Από το Γραφείο Τύπου

«Ξεκλειδώνουν» εκατοντάδες έργα ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλη τη χώρα

ΡΥΘΜΙΣΗ-ΑΝΑΣΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΕΥΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΛΕΞΗ ΧΑΡΙΤΣΗ

Με τροπολογία που κατέθεσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, στο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Παιδεία, τροποποιείται το άρθρο 13 του ν. 1069/1980 για τις ΔΕΥΑ και δίνεται η δυνατότητα χρηματοδότησης έργων ύδρευσης και αποχέτευσης από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) έως και 100%, καταργώντας τον περιορισμό που προέβλεπε χρηματοδότηση τέτοιων έργων μόνο μέχρι ποσοστό 35%.

Με την άρση του περιορισμού χρηματοδότησης από το Εθνικό ΠΔΕ όπου οι ΔΕΥΑ καλούνταν να συμμετάσχουν με 65% ίδια συμμετοχή στα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης «ξεκλειδώνει» η χρηματοδότηση σημαντικών έργων, απαραίτητων για την εξασφάλιση υδροδότησης, την αναβάθμιση της ποιότητας του νερού και την κατασκευή και αναβάθμιση δικτύων αποχέτευσης, αποσκοπώντας στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.

40 χρόνια δίκτυο

Στο πρόβλημα της υδροδότησης οικισμών με ανεπαρκείς ποσότητες και επιβαρυμένης ποιότητας νερό, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις, δεν πληροί τα όρια της Οδηγίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρέπει να συνυπολογιστεί ότι οι ανάγκες υδρευτικών έργων έχουν πολλαπλασιαστεί καθώς οι υφιστάμενες υποδομές ύδρευσης έχουν ήδη ολοκληρώσει την 40ετία που αποτελεί τον κύκλο ζωής και την περίοδο σχεδιασμού ενός υδρευτικού έργου στη χώρα μας.

Προκειμένου να δοθεί διέξοδος στις ΔΕΥΑ να εκτελέσουν τα σημαντικά και απαραίτητα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης στις περιοχές ευθύνης τους, κατατέθηκε από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξη Χαρίτση, τροπολογία η οποία καταργεί τη συμμετοχή των ΔΕΥΑ, ύψους 65% στα αντίστοιχα έργα.

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΧΑΡΙΤΣΗ

«Με τη ρύθμιση αυτή ικανοποιούμε ένα πάγιο αίτημα των δήμων και εξασφαλίζουμε στις τοπικές κοινωνίες την απαραίτητη χρηματοδότηση για την υλοποίηση των αναγκαίων υποδομών στην ύδρευση και αποχέτευση. Υποδομές που προστατεύουν την υγεία των πολιτών και διασφαλίζουν την περιβαλλοντική ισορροπία.

Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών αίρουμε τον περιορισμό του 35% στη χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης που ίσχυε από το 1980 και ο οποίος είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να υλοποιηθούν μεγάλα έργα υποδομών στους συγκεκριμένους τομείς λόγω έλλειψης πόρων, ιδίως στην περιφέρεια. Αντιμετωπίζουμε λοιπόν, τη χρηματοδότηση αυτών των έργων, με τρόπο αντίστοιχο με αυτό του ΕΣΠΑ.

Τα έργα αυτά θα μπορούν πλέον να χρηματοδοτούνται έως και 100% από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων δίνοντας τη δυνατότητα στους δήμους να αναβαθμίσουν τα υπάρχοντα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης ή να κατασκευάσουν νέα σύγχρονα, ικανοποιώντας τις τοπικές ανάγκες και προστατεύοντας το περιβάλλον.

Με έναν ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχεδιασμό και σε στενή συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση χρηματοδοτούμε όλες τις αναγκαίες υποδομές που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και πολλαπλασιάζουν τις αναπτυξιακές δυνατότητες των τοπικών κοινωνιών».

Τριπλασιάστηκαν το 2016 οι έλεγχοι για την καταπολέμηση του παραεμπορίου συγκριτικά με το 2015 σύμφωνα με το ACIST

Το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης  (EUIPO), ανακοίνωσετην περιοδική αναφορά τηςβάσης δεδομένων, σχετικά με τις κατασχέσεις πειρατικών και παραποιημένων προϊόντων ACIST:Situationreport 2017.Τα στοιχεία καταχωρούνται σε συνεργασία με το Συντονιστικό Κέντρο Αντιμετώπισης Παραεμπορίου (ΣΥΚΑΠ), που αποτελεί το αντιπροσωπευτικό, θεσμικό όργανο της Ελλάδας στην «κοινότητα» των Χωρών του ACIST(Anti-CounterfeitingIntelligenceSupportTool).

Η Χώρα μας συμμετέχει από το 2015 στην συγκεκριμένη δράση του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO)και είναι από τις πρώτες Χώρες που προέβησαν στην ενημέρωση του συγκεκριμένου υποστηρικτικού εργαλείου για την καταπολέμηση της πειρατείας.

Τα δεδομένα αφορούν στο έτος 2016 στο οποίο οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν σε όλη τη Χώρα από τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς  ανήλθαν στους 95.305, (οι αντίστοιχοι του 2015 ήταν 29.242) γεγονός που απεικονίζει την βούληση και το ισχυρό ενδιαφέρον, την ενεργή συμμετοχή και την άψογη συνεργασία της υπηρεσίας μας με τις συναρμόδιες υπηρεσίες (Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Ελληνική Αστυνομία, Λιμενικό, Δημοτική Αστυνομία, Περιφέρειες και ΣΔΟΕ)  και αποτυπώνει την πρόθεση της Πολιτείας, για ανάπτυξη περαιτέρω δράσεων που θα ενδυναμώσουν την καταπολέμηση της διακίνησης παραποιημένων, πειρατικών  προϊόντων και του παραεμπορίου γενικά σε Εθνικό επίπεδο.

Από το Γραφείο Τύπου

Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου στην Εφημερίδα των Συντακτών και στον δημοσιογράφο Νίκο Σβέρκο

-Συμμερίζεστε την άποψη πως η πρώτη δοκιμαστική έξοδος στις αγορές στέφθηκε από «απόλυτη επιτυχία»; Η αντιπολίτευση συγκρίνει τα επιτόκια με αυτά άλλων χωρών και μιλά για «τρία χαμένα χρόνια»...

Πιστεύω πως στη ζωή όλα είναι σχετικά, συνεπώς δεν θα χρησιμοποιούσα ποτέ τον όρο «απόλυτη». Όμως επιτυχία αναμφισβήτητα είναι, όχι μόνο γιατί πετύχαμε καλύτερο επιτόκιο από αυτό του 2014, αλλά και γιατί κάναμε το πρώτο βήμα χωρίς δεκανίκια μετά από καιρό συγκεντρώνοντας τη διεθνή αναγνώριση αγορών και θεσμών. Ένδειξη επιστροφής στο μονοπάτι οικοδόμησης της εμπιστοσύνης και σταδιακής μείωσης των επιτοκίων για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Πρόκειται για γεγονός τόσο συμβολικής όσο και πραγματικής αναπτυξιακής σημασίας που δεν πρέπει να προκαλεί ευφορία, αλλά αισιοδοξία για το μέλλον της χώρας.

Επιπλέον πρέπει να σημειωθεί ότι ανοίγει το δρόμο για εξιτήριο από την επιτροπεία των θεσμών καθώς 1,6 δις κεφάλαια του ομολόγου αξιοποιήθηκαν στην ανταλλαγή μέρος του ομολόγου των 4 δις λήξης 2019, γεγονός που μειώνει τις υψηλές χρηματοδοτικές ανάγκες του 2019 και συνεπώς απομακρύνει το κίνδυνο νέου δανεισμού από τους θεσμούς και την επιβολή νέου προγράμματος.

Σε ότι αφορά την αντιπολίτευση και το αφήγημα των «τριών χαμένων χρόνων» να θυμίσω πως δεν υπάρχει άλλη υπερχρεωμένη ευρωπαϊκή οικονομία σαν την ελληνική, οπότε δεν έχουν νόημα οι συγκρίσεις με τα επιτόκια άλλων χωρών γιατί θα είναι σαν να συγκρίνουμε λεμόνια με πορτοκάλια. Εξάλλου, η ιστορία δείχνει πως τίποτα δεν πάει χαμένο γιατί και από τα λάθη μαθαίνουμε.

-Ποιες είναι δηλαδή οι διαφορές σε σχέση με το 2014;

Το α’ εξάμηνο του 2015 αγωνιστήκαμε για το καλύτερο και αποκτήσαμε πολύτιμη εμπειρία που

(α) οδήγησε στην αναγνώριση απ’ όλους του προβλήματος του χρέους το οποίο ως τότε εθεωρείτο βιώσιμο,

(β) αποκάλυψε τη σκληρή στάση ορισμένων εταίρων,

(γ) ανέδειξε την κρίσιμη κοινωνική κατάσταση (βλ την για πρώτη φορά σχετική έκθεση της Κομισιόν) και την ανάγκη μέτρων για ευάλωτες ομάδες και αντίμετρα,

(δ) απέφερε τα κέρδη της πρόσφατης συμφωνίας κι όσων ακολουθήσουν.

Κι αν το 2014 πετύχαμε μία προσωρινή, αναιμική και μη βιώσιμη ανάκαμψη λόγω προεκλογικών φορολογικών παροχών της κυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ με συνέπεια οι εταίροι να μας γυρίσουν τη πλάτη διακόπτοντας κάθε αξιολόγηση και στήριξη του προγράμματος, αντίθετα σήμερα η ανάκαμψη της οικονομίας στηρίζεται στην αύξηση των επενδύσεων, τη προσέλκυση ξένων κεφαλαίων και τη τήρηση των δεσμεύσεων του προγράμματος από την ελληνική κυβέρνηση με αντίτιμο την απόσπαση χαμηλότερων πρωτογενών πλεονασμάτων, αναπτυξιακής ρήτρας, αναπτυξιακής τράπεζας και βαθμιαίας ελάφρυνσης του χρέους.

Αντίθετα, συνεπώς, από το 2014 σήμερα έχουμε μία βιώσιμη ανάπτυξη που συγκεντρώνει την στήριξη των εταίρων και την κλιμακούμενη εμπιστοσύνη των αγορών. Και κάτι ακόμη: η ιδέα της αντιπολίτευσης πως μετά από 5 χρόνια βαθιάς ύφεσης και καταστροφής του παραγωγικού ιστού της οικονομίας θα μπορούσε αίφνης η οικονομία να τρέξει με 4% και πάνω μετά το 2014 ανακτώντας με μιας την χαμένη εμπιστοσύνη των επενδυτών μαρτυρεί βαθιά άγνοια των οικονομικών και της ψυχολογίας των αγορών. Την καρδάρα με το γάλα (δηλ την εμπιστοσύνη) εύκολα την γκρεμίζεις σε μια στιγμή με μια κλωτσιά. Πολύ δύσκολα όμως την ξαναγεμίζεις. Χρειάζεται χρόνο και κόπο λοιπόν η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και αυτό ακριβώς συνέβη μετά το καλοκαίρι του 2015. Η οικονομία πέρασε μία αναγκαία φάση σταθεροποίησης, για να μπορεί σήμερα να ανακάμπτει πραγματικά. Καθόλου λοιπόν «τρία χρόνια χαμένα»…

-Ο στόχος για την ένταξη της χώρας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ είναι ακόμα εφικτός; Μήπως οι εξελίξεις έχουν ξεπεράσει αυτή την ανάγκη;

Πιστεύω πως είναι στόχος εφικτός και χρήσιμος, αν και όχι αναγκαίος. Αν η ΕΚΤ παρατείνει το σχετικό πρόγραμμα για να τονώσει την ευρωπαϊκή ανάκαμψη και οι πολιτικές εξελίξεις στη Γερμανία και την Ευρώπη επισπεύσουν τα μεσοπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, τότε μπορεί η Ελλάδα να επωφεληθεί της αυξημένης ρευστότητας από την ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ. Σε κάθε περίπτωση τυχόν ένταξη σε αυτή θα είναι εργαλείο υποβοηθητικό της ανάπτυξης και όχι προϋπόθεση αυτής.

-Πριν την πρώτη δοκιμαστική έξοδο στις αγορές ο διοικητής της ΤτΕ εξέφρασε την άποψη πως καλό θα ήταν να γίνουν πρώτα 2-3 «εμβληματικές ιδιωτικοποιήσεις»...

Θεωρώ πως ο κ. Στουρνάρας έσφαλλε στην εκτίμησή του ότι θα χρειάζονταν κι άλλες ιδιωτικοποιήσεις προκειμένου να βγούμε στις αγορές, όπως έσφαλλε και στην εκτίμησή του (βλ έκθεση Διοικητή για το 2016) ότι προϋπόθεση της εξόδου στις αγορές είναι η ένταξη της Ελλάδας στη ποσοτική χαλάρωση. Με τις αποκρατικοποιήσεις των αεροδρομίων, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΛΘ και την πρόοδο στο Ελληνικό είχαμε ήδη δώσει το κατάλληλο σήμα στις αγορές και αυτό ακριβώς το μήνυμα εμπιστοσύνης φροντίσαμε να περάσουμε με τα road show σε ΗΠΑ και Βρετανία. Η άμεση ανταπόκριση των αγορών στην έκδοση των ελληνικών ομολόγων δεν ήταν τυχαία και όπως ανέλυσε το Bloomberg το 70% των αγοραστών τους προήλθε από ποιοτικούς επενδυτές των ΗΠΑ και της Βρετανίας.

-Σχετίζονται με κάποιον τρόπο οι ιδιωτικοποιήσεις με την σταθερότητα της οικονομίας;

Οι αποκρατικοποιήσεις εξυπηρετούν δύο βασικά στόχους: Πρώτο συμβάλλουν στην απομείωση του χρέους και των βαρών εξυπηρέτησής του (βλ λιγότερη λιτότητα) μιας και οι εισπράξεις κατευθύνονται στην αποπληρωμή του. Δεύτερο, ανοίγουν κι ενσωματώνουν την ελληνική οικονομία στην μεγάλη ευρωπαϊκή οικονομία που επιχειρεί την ολοκλήρωσή της. Και οι δύο αυτοί στόχοι επενεργούν σταθεροποιητικά στην οικονομία. Στην πρώτη περίπτωση γιατί το χρέος καθίσταται κοινωνικά ελαφρύτερο και οικονομικά πιο βιώσιμο προσδίδοντας ισχυρότερο μομέντουμ στην αναπτυξιακή διαδικασία. Στη δεύτερη περίπτωση γιατί με την εξωστρέφεια και την βαθύτερη ένταξη στον ευρωπαϊκό καταμερισμό εργασίας που αποκτά η ελληνική οικονομία πετυχαίνει δύο σημαντικά οφέλη : εξειδίκευση και οικονομίες κλίμακας από τη μία, και ουσιαστική πολιτική και στρατιωτική προστασία από την άλλη καθώς, όπως σωστά επαναλαμβάνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τα ελληνικά σύνορα γίνονται ντε φάκτο – με την οικονομική και υλική σημασία του όρου - ευρωπαϊκά. Αυτή η τελευταία παράμετρος, η αντίληψη δηλαδή της Ελλάδας σαν συστατικό στοιχείο μιας ολοκληρωμένης Ευρώπης, συχνά αγνοείται στο δημόσιο διάλογο ή αντιθέτως προβάλλεται ως απώλεια εθνικής ανεξαρτησίας. Όμως, όπως μαρτυρεί η εκμετάλλευση της Κυπριακής ΑΟΖ και η τουρκική επιθετικότητα, η μόνη σωτήρια, αποτρεπτική και ειρηνική λύση στον τουρκικό επεκτατισμό είναι η πλήρης συνεννόηση της Ελλάδας με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.

-Έχετε έρθει σε επαφή με πολλούς επενδυτές στο εξωτερικό. Ανησυχούν για το πολιτικό κλίμα; Βλέπουν έλλειψη σταθερότητας στην χώρα και την οικονομία;

Όχι, αντιθέτως διακρίνουν έναν λαό βασανισμένο μεν από την κρίση αλλά αποφασισμένο να ανταπεξέλθει παραμένοντας στην Ευρώπη και μία κυβέρνηση αποφασισμένη να προτάξει του πολιτικού κόστους την έξοδο της χώρας από την κρίση και την επιστροφή στην ανάπτυξη. Κι αυτό αποτελεί τον βασικό λόγο αισιοδοξίας ότι θα βοηθήσουν από την πλευρά τους με νέα επενδυτικά κεφάλαια και ελάφρυνση του χρέους το 2018. Άλλωστε όπως μου επισημαίνουν σε κάθε ευκαιρία, θα ήταν καταστροφική μια πρόωρη προσφυγή στις κάλπες.

-Αναλυτές συμφωνούν πως η παραγωγή στην Ελλάδα ήταν στρεβλή λόγω της διόγκωσης του τριτογενούς τομέα και των υπηρεσιών. Έπαιξε ρόλο σε αυτή την επιλογή και η ευρωπαϊκή πολιτική που ακολουθήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες;

Η στρέβλωση δεν οφείλεται μόνον στην διόγκωση των υπηρεσιών, αλλά στην απουσία βιομηχανικής και παραγωγικής πολιτικής, στον ανεξέλεγκτο δανεισμό και την υπερχρέωση της οικονομίας, στην μη ορθολογική κατανομή των κοινοτικών ενισχύσεων. Σε αυτή τη πορεία ευθύνη μεγάλη φέρει η νεοφιλελεύθερη αντίληψη που κυριάρχησε στην Ευρώπη με τη βοήθεια και της παγκοσμιοποίησης, μία αντίληψη που θεωρεί ότι η πλήρης ελευθερία των αγορών αρκεί για να αναπτυχθεί κάθε εθνική οικονομία και να προχωρήσει η ενωμένη νομισματικά Ευρώπη την ολοκλήρωσή της. Η ιστορία έδειξε πόσο εσφαλμένη ήταν η πολιτική αυτή μιας και όχι μόνο οδήγησε στην παγκόσμια κρίση του 2007-2008 από την οποία ακόμη δεν έχουν όλες οι χώρες επανέλθει στα προηγούμενα επίπεδα ανάπτυξης, αλλά και γιατί επέτρεψε την κατακόρυφη αύξηση των ανισοτήτων που σήμερα σε συνδυασμό με τα πάντα υψηλά χρέη εμποδίζουν την επιστροφή σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η Ευρώπη, λοιπόν, φέρει μεγάλη ευθύνη, όχι μόνο γιατί δεν αξιολογούσε τη χρήση των ενισχύσεων που έδινε στην Ελλάδα, αλλά γιατί με τον νεοφιλελευθερισμό και τη τυφλή πίστη στον αυτόματο πιλότο των αγορών αγκιστρώθηκε αποκλειστικά στο κοινό νόμισμα, δεν προχώρησε την δημοσιονομική και πολιτική της ενοποίηση και επέτρεψε την κοινωνική (βλ ανισότητες) και πολιτική της αποσταθεροποίηση (βλ άνοδο ακροδεξιάς και φυγόκεντρες εθνικιστικές τάσεις).

-Πως σχολιάζετε την στάση της Ν.Δ., που απαγόρευσε στα στελέχη της να συμμετέχουν στα περιφερειακά συνέδρια για την ανάπτυξη;

Ανόητα συντηρητική, μικροπολιτική και διχαστική, κοινώς απαράδεκτη για μία μεγάλη και ιστορική παράταξη που φιλοδοξεί να ασκήσει εθνική αναπτυξιακή πολιτική. Ευτυχώς είδαμε στελέχη της Ν.Δ. που κατάλαβαν έγκαιρα αυτό το λάθος της ηγεσίας της.

-Σε ποια φάση βρίσκεται η δημιουργία της Αναπτυξιακής Τράπεζας;

Βρισκόμαστε σε ένα πολύ καλό σημείο. Έχω έρθει σε επαφή με τις αναπτυξιακές τράπεζες της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Νομίζω ότι πολύ σύντομα θα έχω πολύ καλά νέα να σας ανακοινώσω.

-Έχετε συγκεκριμένους αριθμητικούς στόχους για τα επόμενα χρόνια αναφορικά με την ανάπτυξη και την εργασία;

Οι στόχοι έχουν τεθεί με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και είναι συλλογικοί, όχι ατομικοί. Προσωπική μου επιθυμία και φιλοδοξία είναι απλώς να τους υπερβούμε κυρίως στο μέτωπο της δημιουργίας απασχόλησης και της μείωσης της ανεργίας.

-Θεωρείτε πιθανό κάποιοι από τους εταίρους ή τους δανειστές να βάλουν ξανά εμπόδια στην τρίτη αξιολόγηση;

Θεωρώ ότι οι δυσκολίες και τα προβλήματα προσαρμογής δεν τελείωσαν, οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν ιδιαίτερα όσο είμαστε υπό επιτροπεία, αλλά οι μεγάλες αντιξοότητες είναι πίσω μας και ήδη βλέπουμε όχι απλά φως, αλλά και την άκρη του τούνελ.

-Μετά τις γερμανικές εκλογές θα είναι καλύτερο το πολιτικό κλίμα στην Ευρώπη; Θεωρούν ορισμένοι ότι θα δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες για την ποσοτικοποίηση των μέτρων για το χρέος...

Είναι πολύ πιθανό να βελτιωθεί το κλίμα. Όμως, υπάρχουν τόσοι πολλοί αστάθμητοι παράγοντες και τόσα εκκρεμή ζητήματα στην ευρωπαϊκή κονίστρα που επιζητούν λύσεις, ώστε κανείς να μην μπορεί να αποφανθεί με βεβαιότητα για το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Ζούμε σε χαλεπούς καιρούς παγκοσμίως. Καλό είναι με συγκρατημένη αισιοδοξία να κρατάμε μικρό καλάθι. Κι ακριβώς γι’ αυτό να μην βασιζόμαστε τόσο σε όσα καλά μπορεί να προκύψουν από τις εξωτερικές συγκυρίες, αλλά σε όσα θετικά και δημιουργικά μπορούμε να πετύχουμε με τις δικές μας προσπάθειες στο χώρο που ζούμε και σε μεγάλο βαθμό ορίζουμε, την Ελλάδα.

Συνέντευξη του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα στην Εφημερίδα Karfitsa και το δημοσιογράφο Βαγγέλη Στολάκη

1. Κύριε υπουργέ, ποιες είναι οι προοπτικές που έχει η Βόρεια Ελλάδα; Επί δεκαετίες ολόκληρες από το βήμα της ΔΕΘ ακούμε δεσμεύσεις πολιτικών για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Πολλές οι υποσχέσεις, λίγα τα έργα. Τι να περιμένουμε από την κυβέρνηση;

Απάντηση: Η δυναμική των διεθνών γεωπολιτικών ανακατατάξεων δημιουργεί τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες για τη Βόρειο Ελλάδα, η οποία αποτέλεσε ιστορικά γέφυρα ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή, το Βορρά και το Νότο. Απαιτούνται ανοιχτό μυαλό και στρατηγικός σχεδιασμός για να αξιοποιηθούν αυτές οι προοπτικές σε συνδυασμό με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Στην ενέργεια, στις μεταφορές, στην αγροτική παραγωγή, στη μεταποίηση, στον τουρισμό, στις νέες τεχνολογίες, η Βόρειος Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει.

2. Οι επενδύσεις εντός συνόρων προχωρούν όπως περιμένετε; Ποιες μεγάλες επενδύσεις έχετε στα… σκαριά και μπορείτε να ανακοινώσετε; Δεν θεωρείτε ότι το αβέβαιο φορολογικό περιβάλλον της Ελλάδας είναι αντικίνητρο;

Απάντηση: Αυτή τη στιγμή υλοποιούνται ήδη μεγάλα επενδυτικά σχέδια και ταυτόχρονα εκδηλώνεται μεγάλο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Στον τουρισμό βρίσκονται σε εξέλιξη επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και μετά το 2018 μπορώ να πω με σιγουριά ότι θα υπάρξει μεγάλο κύμα επενδύσεων. Αντιστοίχως, στη βιομηχανία αναπτύσσονται μετά από πολλά χρόνια σημαντικές επενδυτικές πρωτοβουλίες, στον αγροδιατροφικό τομέα, οι εξελίξεις διαμορφώνουν μια νέα και πολύ ενδιαφέρουσα εικόνα, ενώ και στην ενέργεια προωθούνται μεγάλα έργα (φυσικό αέριο, ανανεώσιμες πηγές).

Θα μπορούσα να διευρύνω πολύ αυτόν τον κατάλογο, όμως αυτό που αξίζει να τονισθεί είναι η αλλαγή κλίματος, η οποία αντανακλάται στο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Όμως μετά τη συμφωνία του Eurogroup, βλέπουμε και την ενεργοποίηση πια και της ελληνικής επιχειρηματικότητας με τρόπο εποικοδομητικό. Στο θέμα της φορολογίας οπωσδήποτε χρειάζονται προσαρμογές, όμως ρεαλιστικές. Κάτι τέτοιο θα μπορέσουμε να το ξεκινήσουμε μετά το 2018, δηλαδή έπειτα από την έξοδο μας από την επιτήρηση.

3. Ως πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ καταφέρατε να φέρετε εις πέρας την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού, της Αγοράς Μοδιάνο και του Αεροδρομίου Μακεδονία. Είστε ικανοποιημένος από την εξέλιξη; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε; Γιατί αυτές οι ιδιωτικοποιήσεις – που πολλοί τις φοβούνται- θα κάνουν τελικά καλό στην πόλη;

Απάντηση: Εδώ και 20 χρόνια συζητούμε για το νέο ρόλο της Θεσσαλονίκης στα Βαλκάνια. Οι αποφάσεις για το λιμάνι και το αεροδρόμιο θα μετατρέψουν τους οραματισμούς σε πράξη. Αυτές οι δύο αποφάσεις θα αλλάξουν το ειδικό βάρος της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή και θα δημιουργήσουν προϋποθέσεις πραγματικής ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα ίδια τα πλεονεκτήματα της πόλης. Είμαι απολύτως βέβαιος ότι οι εξελίξεις τα επόμενα έτη θα πείσουν και τους πλέον δύσπιστους ότι όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια.

4. Μεγάλη συζήτηση έγινε στη Θεσσαλονίκη για την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΘ. Γιατί πρέπει να περάσει στα χέρια ενός ιδιώτη ένας κερδοφόρος οργανισμός;

Απάντηση: Διογκώνουμε θέματα χωρίς λόγο. Η ΔΕΘ πέρασε στο υπερταμείο και αυτό εξασφαλίζει μια σειρά από πλεονεκτήματα και ευελιξίες που δεν διαθέτει σήμερα. Καμιά συζήτηση μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει για ιδιωτικοποίηση. Για να μιλάμε σοβαρά, εάν αποσυνδεθεί η ΔΕΘ από το συγκεκριμένο χώρο που σήμερα βρίσκεται και είναι μια απλή Α.Ε. που διοργανώνει σε κάποιο άλλο χώρο εκθέσεις, δεν καταλαβαίνω γιατί είναι ταμπού ο δημόσιος χαρακτήρας της. Δεν προτείνω ιδιωτικοποίηση, αλλά όλα τα θέματα πρέπει να τα συζητάμε στις πραγματικές τους διαστάσεις.

5. Πρόσφατα μιλήστε για την συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για τα μεγάλα έργα. Ποιες είναι οι προοπτικές που μπορούν να δημιουργήσουν τα ΣΔΙΤ στην ελληνική οικονομία και ειδικότερα στη Βόρεια Ελλάδα;

Απάντηση: Με τον όρο ΣΔΙΤ εννοούμε τα έργα που γίνονται μέσω σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα και προσφέρουν μια σειρά από πλεονεκτήματα. Εξασφαλίζουν ιδιωτικά κεφάλαια, διαφάνεια, ποιότητα κατασκευής και συντήρησης των έργων με αυστηρές προδιαγραφές, πάντα υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα ιδίως σε μια περίοδο που οι δημόσιοι πόροι είναι περιορισμένοι και μας δίνουν τη δυνατότητα να κάνουμε πολλά έργα, τα οποία έχει ανάγκη η χώρα, κινητοποιώντας ιδιωτικά κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Έργα υποδομών, έργα διαχείρισης απορριμμάτων, σχολικά κτίρια, δημόσια κτίρια κλπ. μπορούν να γίνουν με τη μορφή των ΣΔΙΤ.

6. Από την πολιτική εμπειρία που διαθέτετε πιστεύετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει όντως μετεξελιχθεί σε ένα κεντρώο κόμμα; Ήρθε η ώρα ο ΣΥΡΙΖΑ να… ξεκολλήσει από τους ΑΝΕΛ και ενδεχομένως να επιδιώξει συνεργασίες με άλλους συγγενείς πολιτικούς χώρους όπως είναι η Δημοκρατική Συμπαράταξη;

Απάντηση: Ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα από την πολύ πυκνή εμπειρία των τελευταίων χρόνων εξελίσσεται σε ένα κόμμα της Αριστεράς που έχει όλες τις προϋποθέσεις να αποτελέσει τον κορμό μιας μεγάλης συμμαχίας, η οποία θα διαχειριστεί τις τύχες της χώρας για τα επόμενα κρίσιμα χρόνια. Στα δύο χρόνια, από το Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι σήμερα, έγιναν στην Ελλάδα τόσα όσα δεν έγιναν για δεκαετίες. Αυτό φανερώνει μια δύναμη απόφασης και μια αποτελεσματικότητα που κανείς δεν πρέπει να υποτιμά.

7. Λέτε «όχι» σε μια συνεργασία με τη ΝΔ και γιατί;

Απάντηση: Κατά τη γνώμη μου, η Δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα που λειτουργεί σωστά όταν υπάρχει ανταγωνισμός ανάμεσα σε μεγάλα ιδεολογικά και πολιτικά ρεύματα. Εάν εκλείψει αυτός ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δυνάμεις που κινούνται εντός του δημοκρατικού πλαισίου, τότε ανοίγει ο δρόμος σε δυνάμεις που αντιμάχονται την ίδια τη Δημοκρατία. Η ΝΔ λοιπόν είναι ο ιδεολογικός και πολιτικός αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ εντός του πλαισίου αυτού κι από τον ανταγωνισμό τους επωφελείται η Δημοκρατία κι εν τέλει ο Ελληνικός λαός.

8. Πολλοί προεξοφλούν πως θα πολιτευτείτε στην Θεσσαλονίκη. «Παίζετε» είτε ως υποψήφιος δήμαρχος είτε ως υποψήφιος βουλευτής. Υπάρχουν τέτοιες σκέψεις; Κι αν όχι, ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να έχει ο επόμενος δήμαρχος Θεσσαλονίκης; Πιστεύετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε να στηρίξει μια νέα υποψηφιότητα του Γιάννη Μπουτάρη το 2019;

Απάντηση: Πρώτον, σε ότι με αφορά, δεν έχω καμία πρόθεση να πολιτευτώ στη Θεσσαλονίκη. Δεύτερον, η Θεσσαλονίκη έχει έναν εξαιρετικό Δήμαρχο και μακάρι να είναι γερός και με τη θέληση των πολιτών να συνεχίσει το δημιουργικό του έργο.

Συνάντηση Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με τον Υπουργό Οικονομίας της Τουρκίας

Ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Παπαδημητρίου συναντήθηκε σήμερα με τον Τούρκο Υπουργό Οικονομίας κ. Νιχάτ Ζεϊμπεκτσί.

Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν ζητήματα που άπτονται των διμερών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων, καθώς και ζητήματα που αφορούν στην αναθεώρηση της τελωνειακής ένωσης ΕΕ – Τουρκίας.

Ο κ. Παπαδημητρίου αναφέρθηκε στο αναπτυξιακό πλάνο της κυβέρνησης για την προσέλκυση επενδύσεων και υπογράμμισε το ελληνικό ενδιαφέρον για την προώθηση των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών.

Από το Γραφείο Τύπου

Ξεκινά η λειτουργία 239 Τοπικών Μονάδων A΄βάθμιας Υγείας σε όλη τη χώρα

Τη χρηματοδότηση της λειτουργίας 239 Τοπικών Ομάδων Υγείας (ΤΟΜΥ) με καταρχήν δημόσια δαπάνη 73,5 εκατ. ευρώ, ανακοινώνουν το Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης και το Υπουργείο Υγείας.

Με την υπογραφή του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, Γιώργου Ιωαννίδη, ξεκινά η «Λειτουργία Τοπικών Μονάδων Υγείας για την αναδιάρθρωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας» σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, μέσω του νέου ΕΣΠΑ.

Με την απόφαση για την λειτουργία των 239 ΤΟΜΥ προχωρά η μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) που δίνει έμφαση στην πρόληψη, στην αγωγή και την προαγωγή της υγείας του πληθυσμού ολόκληρης της χώρας.

Οι ΤΟΜΥ, που προβλέπεται βάσει του σχεδιασμού να τριπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια, θα στελεχωθούν από περίπου 3.000 οικογενειακούς γιατρούς (γενικοί γιατροί, παθολόγοι, παιδίατροι) καθώς και από άλλους επαγγελματίες υγείας (νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, επισκέπτες υγείας). Η δαπάνη για τη λειτουργία των νέων δομών θα ξεπεράσει συνολικά τα 300 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από το νέο ΕΣΠΑ και από εθνικούς πόρους.

Ο Υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός, δήλωσε ότι «για πρώτη φορά η ψήφιση ενός Σχεδίου Νόμου για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) συνοδεύεται από ένα σχέδιο άμεσης υλοποίησης. Παράλληλα, λοιπόν, με τη ψήφιση του Νομοσχεδίου για τη μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ, είναι έτοιμη η προκήρυξη για τη στελέχωση των ΤΟΜΥ, έχουν προσδιοριστεί τα κριτήρια επιλογής και οι αμοιβές του προσωπικού και κυρίως έχει διασφαλιστεί η βιώσιμη χρηματοδότηση των νέων δομών».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, δήλωσε:

«Εξασφαλίσαμε τους απαραίτητους πόρους και προχωράμε στη χρηματοδότηση της πρωτοποριακής αυτής μεταρρύθμισης, η οποία αποτελεί ακόμα ένα μεγάλο βήμα για την προάσπιση του κοινωνικού κράτους. Υλοποιούμε με συνέπεια τον κυβερνητικό σχεδιασμό για ένα αξιόπιστο, ποιοτικό, σύγχρονο και προσβάσιμο σε όλους Δημόσιο Σύστημα Υγείας.

Με τη λειτουργία των ΤΟΜΥ, ενισχύονται οι δημόσιες δομές της πρωτοβάθμιας φροντίδας, οι οποίες εκτός από την παροχή υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών, θα καλύψουν καθολικά και ισότιμα τον πληθυσμό με προτεραιότητα στη στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, ενώ παράλληλα θα ανασχέσουν την αύξηση της ιδιωτικής δαπάνης για την υγεία και θα ανακουφίσουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό».

                                                                                                  

Από τα Γραφεία Τύπου

Εκατοντάδες άτομα εκπαιδεύτηκαν από την ΕΓΔΙΧ στα σεμινάρια για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων που ολοκληρώνονται σήμερα

Με επιτυχία ολοκληρώνονται σήμερα τα εκπαιδευτικά σεμινάρια για τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων, που διοργάνωσεη Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ)στοαμφιθέατρο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

Την Τετάρτη ενημερώθηκανοικονομολόγοι και λογιστές, μεταξύ άλλων για τις προβλέψεις του Νόμου κατά άρθρο, την ηλεκτρονική πλατφόρμα και ζητήματα σχετικά με την μελέτη βιωσιμότητας των υπαγόμενων επιχειρήσεων. Την επόμενη ημέρα, τα άρθρα του Νόμου παρουσιάστηκαν σε δικηγόρους και άλλους νομικούς, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις συνέπειες που επιφέρει η υπαγωγή στον Μηχανισμό σε ζητήματα αναγκαστικής εκτέλεσης.

Τέλος, σήμερα, ενημερώνονταιοι Συντονιστές του Μητρώου της ΕΓΔΙΧ (πιστοποιημένοι διαμεσολαβητέςτου Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων) σχετικά με τα άρθρα του Νόμου, τον ρόλο του Συντονιστή, τον κώδικα δεοντολογίας που διέπει τη δράση τους, το πλαίσιο της τραπεζικής διαμεσολάβησης και την ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Συνολικά εκπαιδεύτηκαν εκατοντάδες άτομα, τόσο στην Αθήνα όσο και σε άλλες πόλεις  (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη, Κοζάνη, Ιωάννινα, Κέρκυρα, Τρίπολη, Σπάρτη, Λάρισα, Βόλος, Λαμία, Μυτιλήνη και Ρόδο), όπου τα σεμινάρια μεταδόθηκαν ζωντανά σεκατάλληλα διαμορφωμένες αίθουσες, στιςέδρες των Περιφερειακών Διοικήσεων.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν όλο το υλικό των σεμιναρίων (περιλαμβανόμενης της οπτικοακουστικής καταγραφής τους) στον διαδικτυακό χώρο της ΕΓΔΙΧ (www.keyd.gov.gr).

από το Γραφείο Τύπου

Παράταση της προθεσμίας υποβολής προτάσεων στα Αναπτυξιακά Προγράμματα Ειδικού Σκοπού για το Βόρειο και το Νότιο Αιγαίο 2017-2020 (Εθνικοί Πόροι ΠΔΕ)

Λόγω των ειδικών συνθηκών που δημιουργήθηκαν εξαιτίας συμβάντων ανωτέρας βίας στις περιφέρειες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, η προθεσμία για υποβολή προτάσεων στα πλαίσια των προσκλήσεων με αριθ. πρωτ. α) 66103/13-06-2017 και β) 66105/13-06-2017 για τα Αναπτυξιακά Προγράμματα Ειδικού Σκοπού για το Βόρειο και το Νότιο 2017-2020, παρατείνεται έως την Παρασκευή 11 Αυγούστου 2017.

Σας υπενθυμίζουμε ότι, με βάση την Πρόσκληση, κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας και ώρα 14.00 μ. μ., η πρόταση θα πρέπει να έχει λάβει αριθμό πρωτοκόλλου του ΥΠΟΙΑΝ. Διευκρινίζεται ότι ο όρος «ταχυδρομική κατάθεση», που αναφέρεται στην Πρόσκληση, περιλαμβάνει και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και στην περίπτωση αυτή τα αιτήματα ένταξης πρέπει να αποστέλλονται και να πρωτοκολλούνται ηλεκτρονικά από το Γενικό Πρωτόκολλο του ΥΠΟΙΑΝ στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., έως την παραπάνω ημερομηνία και ώρα.

Οι προτάσεις που θα αποσταλούν ηλεκτρονικά θα πρέπει να περιλαμβάνουν σε ηλεκτρονική μορφή όλα τα επισυναπτόμενα δικαιολογητικά προκειμένου να λαμβάνουν αριθμό πρωτοκόλλου. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ακολουθήσει άμεσα η αποστολή σε έντυπη μορφή καθώς και σε φορητό ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης (CD ή κάρτα μνήμης).

Έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου της ΚΥΑ για τη ρύθμιση της υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών με κάρτα (POS)

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε εγκύκλιο με τις οδηγίες εφαρμογής της υπ’ αριθ. 45231/20-04-2017 (Β’ 1445) Κοινής Υπουργικής Απόφασης “Ρύθμιση Υποχρέωσης Αποδοχής Πληρωμών με Κάρτα σύμφωνα με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016 (Α΄ 240)” (επισυνάπτεται). Στην εγκύκλιο αποσαφηνίζονται, μεταξύ άλλων, ότι:

-       Από την υποχρέωση απόκτησης τερματικού POSεξαιρούνται οι δικαιούχοι πληρωμής που πωλούν αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες αποκλειστικά σε άλλες επιχειρήσεις (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) στο πλαίσιο της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας.

-       Οι δικαιούχοι πληρωμής οφείλουν να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα, τα οποία έχουν εκδοθεί από τετραμερές σύστημα πληρωμής (VISA, MASTER CARD, MAESTRO, UNION PAY) και να συμβάλλονται υποχρεωτικά με νομίμως αδειοδοτημένους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών.

-       Ως τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα προς εκπλήρωση της οριζόμενης υποχρέωσης νοούνται όλες οι διαθέσιμες συσκευές (πχ. ασύρματο και ενσύρματο τερματικό POS, mobile POS), μέθοδοι και εφαρμογές (πχ. Virtual POS) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας (πωλήσεις εξ' αποστάσεως).

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι ως αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και τη βεβαίωση των ανωτέρω παραβάσεων έχουν οριστεί η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας με το ύψος του διοικητικού προστίμου επιβολής να ανέρχεται στα 1.500 ευρώ.

Τέλος, επισημαίνεται ότι απαλλάσσονται της επιβολής προστίμου κατά τη διενέργεια ελέγχου όσοι υπόχρεοι: α) δύνανται να αποδείξουν την αντικειμενική αδυναμία απόκτησης τερματικού αποδοχής καρτών επιδεικνύοντας στα ελεγκτικά όργανα την έγγραφη απόρριψη του αιτήματος χορήγησης από αδειοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών, και β) δεν έχουν παραλάβει τερματικό αποδοχής μέσων πληρωμών με κάρτα μετά την παρέλευση της προθεσμίας παρότι έχουν υποβάλει έγκαιρα αίτηση σε πιστωτικό ίδρυμα.

Κλικ εδώ για την εγκύκλιο.

 

Από το Γραφείο Τύπου



banner-nen

banner2e1



ombudsmangr

ombudsman

 diavgeia b banner



sms
paratirititio-timwn